علیعلی، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 25 روز سن داره

علی شیطون بلا

اسیاب خرابه ی جلفا

1392/3/19 13:40
نویسنده : لیلا
2,288 بازدید
اشتراک گذاری

امروز ١٧خرداد ٩٢

قند عسل مامان/ واسه اولین بار با مامانی و بابایی وجمع خونواده به اسیاب خرابه ی جلفا رفتیم. جای واقعا جالب و خوبیه . ما هرسال یکی دو بار تابستونا به اونجا میریم .امسالم با علی جون جونی  رفتیم .می خوام یه شرح کوچولو درمورد اسیاب به دوستایی که تاحالا اونجارو ندیدن بدم که وسوسه بشن و یه سری به اسیاب بزنن .واقعا یه تیکه ازبهشته  

اسیاب خرابه ی جلفا

آسیاب خرابه یکى از زیباترین مناظر دیدنى آذربایجانشرقى است که در حدود ۲۷ کیلومترى علمدار گرگر (هادى شهر) قرار دارد و در نوار مرزى ایران و جمهورى آذربایجان در ۵ کیلومترى روستاى منجن آباد در حاشیه رود ارس واقع شده است. شما میتوانید در سر راهتان به جلفا کمی راهتان را کج کنید و از این مکان زیبا نیز دیدن کنید.

سابقا در این محل یک باب آسیاب آبى وجود داشت که با استفاده از این آبشار کار مى کرد. اما در حال حاضر خرابه اى بیش از این آسیاب باقى نمانده است. به همین دلیل به نام آسیاب خرابه معروف شده است.

 آب این چشمه زیبا و زلال از کوه کیامکى‏‎‎، یکى از کوههاى بلند بین منطقه دیزمار غربى ارسباران و شهرستان مرند و بخش زنوز سرچشمه مى گیرد. در مظهر چشمه این آسیاب درختان انجیر بسیار روئیده است و آب به صورت آبشارى زیبا به سمت دره جریان مى یابد.

منطقه کوهستانی است و در نگاه اول بی آب و علف به نظر میاید.اما جلوتر که میروید صدای شر شر آب ترنم گوش نوازی برایتان ایجاد میکند و سپس در اوج ناباوری از کوه پایین که بروید خود را در مقابل منظره دلنوازی خواهید دید.انگار ناگهان پا به بهشت گذاشته اید.



تمام سطوح دیواره آبشار پوشیده از خزه و گیاهان آبزى است که مناظر باورنکردنی را پدید آورده است. آب با سرعت زیاد از کوه به پایین سرازیر میشود و دیواره باران زایی ایجاد میکند.حتی میتوانید کمی ماجراجویی کرده و با یک پرش به آن سمت دیواره بروید .در این صورت شما در پشت دیواری از آب قرار خواهید گرفت بدون اینکه خیلی خیس بشوید.

اینم چندتا عکس از زمستون اسیاب

حالا خودتون قضاوت کنین ارزش یه بار رفتنو داره یا نه

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)